Transparency International u Bosni i Hercegovini objavio je preliminarne nalaze o načinu na koji je vođena kampanja za prijevremene izbore za predsjednika Republike Srpske, ukazujući na niz nepravilnosti i neravnopravnosti među kandidatima.
Prema riječima izvršne direktorice TI BiH Ivane Korajlić, javnost je tokom kampanje bila zbunjena oko toga ko je zapravo kandidat, budući da je Milorad Dodik, iako nije bio u izbornoj trci, nastupao kao da učestvuje u njoj. Ona ističe da je Dodik u kampanji nastupao kao predsjednik RS, koristeći resurse koji prate tu funkciju, dok protivkandidat takve mogućnosti nije imao.
Korajlić je ukazala i na problem finansiranja kampanje u okolnostima u kojima su budžetska sredstva za političke stranke ukinuta, pa se, kako navodi, postavlja pitanje iz kojih izvora je obezbijeđen novac za aktivnosti na terenu. Iako je kampanja bila kraća od uobičajene, TI BiH je evidentirao primjere zloupotrebe djece, kao i prisustvo govora mržnje.
Srđan Traljić iz TI BiH predstavio je podatke o troškovima kampanje, prema kojima je ukupno potrošeno oko 794.000 KM. Najveći dio, 651.000 KM, potrošio je SNSD, dok su izdaci za kampanju kandidata SDS-a iznosili oko 142.000 KM. Zabilježeno je i da je broj bilborda bio značajno manji nego ranijih godina, ali je i na tom polju SNSD imao najveća ulaganja.
Prema njihovim podacima, SNSD je takođe dominirao kada je riječ o organizaciji predizbornih skupova, koji su bili znatno skuplji u odnosu na aktivnosti protivkandidata. Traljić je ukazao i na sadržaje u online medijima koji nisu bili označeni kao političko oglašavanje iako su to suštinski bili, što predstavlja kršenje pravila o transparentnosti. Posebno je istakao ulogu RTRS-a, koji je, prema analizi, dao uvjerljivo najveći prostor kandidatu SNSD-a Siniši Karanu – čak 57 pojavljivanja – dok je njegov protivkandidat Branko Blanuša dobio tek simboličan medijski prostor. Dodik, iako bez javne funkcije, u programu RTRS-a pojavio se više od 60 puta.
U analizi su evidentirane i zloupotrebe javnih resursa, koje se najčešće odnose na pojačane javne radove u periodu kampanje, kao i deset slučajeva zloupotrebe djece, u kojima je, prema navodima TI BiH, najčešće bio uključen SNSD. Organizacija je zabilježila i primjere aktivnosti koje predstavljaju preuranjenu kampanju, posebno one koje je organizovao Vlado Đajić.

Napomena: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne i stavove internet portala Vijesti Srpske. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja